חיפוש

לארגונים קשה היום להקצות זמן ללמידה!

לארגונים כיום קשה להקצות זמן ללמידה, זו פשוט פעולה שלא קלה עבורם. בשגרת היום העמוסה, נדחקת פעולת הלמידה. אגב, שלא בצדק! מחקר של גאלופ שנערך לפני 4 שנים בקרב 1000 ארגונים בארה"ב גילה כי ארגונים שלא עוסקים בכשירות עובדיהם, משליכים לפח מאות אלפי דולרים (אובדן הכנסות עקב נציג לא מיומן, תחלופת עובדים עם רמת מחוברות נמוכה, הגדרה לא נכונה של הכשירות ועוד). כמו כן, סגנון החיים שלנו במאה ה-21, מעיד על כך שתשומת הלב שלנו כלומדים הולכת ומתמעטת ופעמים רבות מחייבת תהליכי למידה מקוצרים, קפסולות של מידע - מזוקקות, מזוקקות. בכדי להתמודד עם הצורך בהכשרת עובד מקצועי ואיכותי, תוך התחשבות באילוצי הזמן והכסף העומדים בפני הארגון, נציג בפניכם את מגמת ה- Microlearning. מיקרו למידה פירושו למידת נתחים קצרים של תוכן, במשך זמן שלא עולה על 3 עד 5 דקות ובכך יאפשר עיבוד נכון יותר על ידי הלומד ובאופן מותאם יותר. מיקרו לרנינג מוצלח ניתן למצוא במדיומים פופולריים שונים כמו: פודקאסטים, בלוגים, יחידות לימוד מתוקשבות (לומדות) וכמובן סרטונים! כיום ניתן ליצור בקלות סרטוני הדרכה עבור עובדים שיוכלו להשתמש בהם במקום ובזמן שהם רוצים (למידת How To?). כמדיום, קטעי וידאו, הם עדיין הדרך הפופולרית ביותר ללמוד. ארגונים רבים פונים לסרטונים המצולמים במכשירים ניידים כדי ליצור תוכן וידאו מהיר, זול וזמין בקלות. 5 טיפים מנצחים לבניית סרטון הדרכה מנצח: 1. אנושי – האנישו (מלשון אנשים) את הסרטון, ספרו סיפור אישי, צרו חיבור, היו רגשיים לפני אפקטיביים 2. הוליסטי (שלם) – בנו יחידת לימוד שכוללת ביצוע שלם, מקצה לקצה, שלאחריו ניתן יהיה לומר מפורשות שהלומד יודע ליישם נושא / תחום / פעילות. 3. מהותי – הסרטון מתווך את הלמידה וצריך להיות קצר, לכן בחרו נושא שהוא מהותי בגוף הלימוד. אל תלמדו נושאיים טכניים או שוליים, הלומד יודע את התוכן הזה או ילמד אותו בעצמו - חפשו נושא מהותי 4. הדרגתי – נסו ליצור הדרגתיות ברמות החשיבה, ברמות הקושי של הצופה, אל תישארו בדרגת קושי נמוכה. במצב זה, הסיכויים לנטישת לומד עקב שיעמום וחוסר באתגר אינטלקטואלי - גבוהים! 5.ויזואלי – צרו תוכן שמושך את העין, בשפה עיצובית נעימה, קולחת ועקבית. השפה הויזואלית צריכה לתמוך במסר ולא לפגום בו.

רוצים לקבל מידע נוסף? הכנסו לאתר אספקט למידה או דברו איתנו! www.aspectL.com




27 צפיות0 תגובות